Моє портфоліо за тренінгом

        План вивчення теми

Автор
Модуль 1. Заповніть всі відомості про себе та навчальний заклад, в якому ви працюєте

Ім’я, по-батькові та прізвище
Широбок Тетяна Миколаївна

Назва навчального закладу
Павлоградська ЗШ 18

Місто, село, район, область
Павлоград

Відомості про тренінг
Модуль 1. Заповніть всі відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу
4-16 грудня  2017 року

Тренери
Бондарева Раїса Григорівна

Місце проведення тренінгу
Павлоградський міський ліцей

Опис навчальної теми
Модуль 1-2: Обдумайте навчальну тему та можливий сценарій вивчення теми. Переглядайте та змінюйте цей розділ впродовж всього тренінгу.

Назва

Життя без конфлікту

Стислий опис
Модуль 2: Напишіть перший варіант стислого опису. 
Модуль 9: Запишіть остаточний варіант стислого опису.

Даний проект  використовується для учнів 7 класу з предмету «Основи здоровя». Тема уроку: Конфлікт і здоров’я. Учні вивчають суть конфліктів, причини їх виникнення, аналіз стратегій  їх розв’язання, наводять приклади власних шляхів  подолання конфліктних м ситуацій


Предмет, навчальна тема

« Основи здоровя».  Конфлікти і здоровя
Суміжні предмети: етика, література,біологія, людина і світ

Клас (вікова категорія)
Модуль 1-2: Запишіть клас та вік учнів

7 клас, 12-13 років

Приблизний час вивчення теми
Модуль 2: Запишіть орієнтовний час вивчення теми
Модуль 9: Подумайте та запишіть, скільки часу потрібно для вивчення цієї теми з використанням методу проектів

Наприклад: Вісім 45-хвилинних уроків, або 6 тижнів, або 3 місяці тощо

Освітні засади

Державні освітні стандарти
Модуль 3: Скопіюйте  перший варіант вимог Державних освітніх стандартів, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних освітніх напрямів.

Уявлення про місце здоров'я в ієрархії життєвих потреб. Характер почуттів, волі, інтелекту; людини. Розвиток вплив на здоров'я позитивних і негативних емоцій. Знання про вікові особливості його морально-вольових психічного і духовного якостей. правил спілкування; способів Духовне здоров'я і чинники керування емоціями; способів його збереження. Вікові застереження шкідливого впливу особливості психічного і стресу на здоров'я
Знання про вікові особливості його морально-вольових психічного і духовного якостей. розвитку організму підлітків; правил спілкування; способів керування емоціями;
Уміння  підтримувати  психологічне здоров'я, застосовувати засоби  психологічної саморегуляції; керуватися засадами загальнолюдської моралі;

Навчальні програми
Модуль 3: Скопіюйте перший варіант вимог навчальних програм, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних навчальних предметів.

називає
-  стадії розвитку та способи розв’язання конфліктів;
-  аналізує та оцінює шляхи подолання конфліктних ситуацій
розпізнає:
- конфлікти поглядів і конфлікти інтересів;
- вчиться конструктивно розв’язувати конфлікти

Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
Модуль 3:Запишіть перший варіант навчальних цілей.
Доповнюйте, змінюйте навчальні цілі в кожному наступному модулі.

Робота над творчими ідеями для внесення вагомого та корисного вкладу у царину, в яку впроваджується інновація 
Здійснення вибору та прийняття комплексних рішень
Розуміння, усвідомлення ролі ефективного спілкування, створення та використання різних видів спілкування: усного, письмового та за допомогою мультимедіа -засобів в різноманітних формах та в різних умовах.
Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем.
Виявлення чесної та етичної поведінки

Основні запитання
Модуль 3. Запишіть перший варіант Ключового, Тематичних та Змістових запитань. Переглядайте та вдосконалюйте їх за необхідності в наступних модулях.

Ключове запитання
Чи можна прожити без конфліктів?


Тематичні запитання
Яку роль відіграють конфлікти в нашому житті? Чи можна попередити конфлікт і як саме?  Які є наслідки та способи виходу з  конфлікту? Про кого говорять « конфліктна людина»?

Змістові запитання
Що таке конфлікт? Що може спричинити виникненню конфліктів? Які типи конфліктів ви знаєте? Які існують шляхи виходу з конфліктів? Як розв’язати конфлікт конструктивно? Які причини конфліктів у учнівському середовищі? Які правила безконфліктного життя?

План оцінювання
o Модуль 3: Запишіть перший варіант Плану оцінювання та запишіть остаточний варіант методів та інструментів оцінювання навчальних потреб учнів в розділі На початку проекту.
o Модуль 8: Запишіть перший варіант Стислого опису оцінювання та опишіть використання  Форми оцінювання для учнівської підсумкової роботи.
oМодуль 9: Створіть інструмент для оцінювання самоспрямування учнів у навчанні та створіть остаточний варіант Графіку оцінювання  та Стислого опису оцінювання.

Графік оцінювання

На початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Наприкінці роботи над проектом


Тренінг « Конфлікт і здоровя Опитування/Анке-тування
Обговорення основних запитань
Перегляд презентації вчителя та її обговорення
Використання «Асоціативного куща»
Робота з таблицями «ЗХД»

Анкетування, тестові завдання,рішення ситуацій
Таблиця «ЗХД» (Знаю; Хочу Дізнався
спостережень
Записи/
нотатки вчителя
Презентація Основних запитань

Консультації
Самостійна робота з Формами оцінювання (само- та взаємооцінювання)
Розв’язування ситуаційних задач

Анкета
Форма оцінювання для роботи в групах та самооцінки
Форма для оцінювання продуктів проекту
Письмові огляди, звіти,  
журнали спостере-жень учнів.
 Форми для надання зворотного зв’язку
Демонстрація (захист проекту), презентація
Рольова гра
Опитування
Робота з таблицями «ЗХД»

Форма оціню-
вання публікації, презентації (продукту)
Таблиця «ЗХД»
 Опитувальник для рефлексії


Стислий опис оцінювання

Оцінювання здійснюється впродовж всього навчання та виконання проекту за темою. Перше  оцінювання здійснюється з метою виявлення знань учнів в момент входження в проект за допомогою тестів, розроблених в електронній тестовій оболонці з теми «Конфлікт». Впродовж виконання проекту учні використовують щоденник виконання роботи та картки успіху для того, щоб спрямовувати свій процес навчання, відслідковувати зміни та здійснювати самостійну оцінку свого власного прогресу у навчанні. Записи в щоденниках виконання роботи та картках успіху допомагають як вчителю, так і учням здійснювати моніторинг прогресу та краще розуміти зміст. Опитування використовується упродовж всієї навчальної теми для того, щоб допомогти учням самостійно виконувати складові проекту. Індивідуальні консультації використовуються для сприяння моніторингу прогресу та підготовки відповідей на будь-які запитання учнів, коригування термінів виконання кожного етапу проекту. Для успішного та вчасного оцінювання створено графік оцінювання. Учні використовують розроблену  форму оцінювання презентації для здійснення самооцінювання своєї роботи та отримання взаємооцінки з боку їх однокласників. Цю інформацію вони отримують до того, як робота буде завершена, щоб мати можливість виправити помилки і вдосконалити свою роботу. Для оцінювання та виставлення оцінок в журнал вчитель використовує ту ж саму форму оцінювання презентації
 Графік оцінювання

Організаційна діаграма
Самоспрямування
Форма оцінювання
Шаблон презентаціі для учнів з потребами 





Методичні засади

Попередні знання та навички

Які знання повинні вже мати учні, якими комп’ютерними та іншими навичками учні мають володіти перед тим, як вони почнуть працювати у проектах

Діяльність учнів та вчителя
o   Модуль 3:   Проходять тестування/опитування « до» на початку виконання проекту  щодо обраної теми проекту
o   Записати, які дослідження виконують учні при вивченні теми.
o   Модуль 4:
o   Вступна презентація вчителя за темою проекту.
o   Записати, як здійснюється з’ясування навчальних потреб учнів, що базується на вивченні їх попередніх знань, вмінь і навичок. Як вступна презентація допоможе з’ясувати навчальні потреби учнів.
o   Модуль 5 і 6: Знаходять інформацію у Інтернеті та інших джерелах
o   Записати, як учні використовуватимуть Інтернет при вивченні теми, виконанні проектів .
o   Модуль 7: Після створення вчителем прикладу учнівської роботи записати про те, як учні його використовуватимуть в якості прикладу для створенні власних робіт.
o   Модуль 8: Записати, як відбуватиметься оцінювання учнівських комп’ютерних робіт, їх діяльності в ході виконання проектів.
o   Модуль 9: Описати, як здійснюватиметься диференціація навчання в ході вивчення теми, формуватиметься і оцінюватиметься самоспрямованість учнів у навчанні та відслідковується їх прогрес у навчанні.
o   Модуль 10: Описати, як здійснюватиметься фасилітація навчального процесу, які будуть учням надані інструкції та вказівки для допомоги їх навчанню.

Перед початком роботи над темою вчитель рекомендує учням познайомитися з  Презентацією  вчителя з її наступним обговоренням (фронтальним і малими групами - «мозковий штурм») Для отримання відповіді на поставлені запитання, після перегляду презентації вчителя, учні проводять підготовчу роботу: об’єднуються в групи.  За допомогою таблиці З-Х-Д виявляємо рівень інформованості учнів з даної теми.
Процес створення проекту постійно висвітлюється на блозі. Вчитель консультує, направляє і допомагає учням в процесі дослідження. Для більш успішного виконання учнями проекту вчитель створює форми само- і взаємооцінювання блогу, контрольний список для блога та контрольний список самоспрямування у навчанні. Документи з фасилітації допомагають учням більше зануритися в проблему і викликають їх на спілкування, на постановку цікавих запитань. Висновки, які зроблять учні, допоможуть їм в майбутньому більш відповідально ставитися до інформації з Інтернету, реально і швидко оцінювати інформацію.

Презентація вчителя
Презентація учня
Буклет
План впровадження проекту
Документ фасилітації





Диференціація навчання

Учні, що мають проблеми у навчанні
   При об’єднанні учнів у групи запропонувати такий склад груп, при якому в групі з такими учнями обов’язково буде обдарований учень, що виступатиме в ролі консультанта; проконсультуватись з шкільним психологом на предмет психологічної сумісності таких учнів з учнями-консультантами і при потребі запропонувати учням змінити склад міні-групи;
При розподілі учнів обов’язків межах груп звернути увагу на обов’язки у групі цих учнів та їх відповідність можливостям учня; при потребі порекомендувати посильні для таких учнів обов’язки у групі.
Під час роботи учні отримують наперед розроблені шаблони, які допоможуть таким учням з меншими зусиллями виконати свою частку групової роботи.

Обдаровані учні
Запропонувати обдарованим учням:знайти більше інформації до теми проекту, яке найбільш складне дослідницьке,
творче завдання, можливість самостійно обрати форму
презентації роботи. Учням буде запропоновано використати
знання на практиці та здійснити медіацію конфліктів

Матеріали та ресурси
Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення (відмітьте необхідне)          

 Фотоапарат
 Комп’ютер (и)
 Цифровий фотоапарат
 DVD - програвач
 Доступ до Інтернету
  Лазерний диск
 Принтер
 Мультимедійний проектор
 Сканер
 Телевізор
 Відеомагнітофон
 Відеокамера
 Обладнання для відео конференцій
 Інше      

Програмне забезпечення  (відмітьте необхідне)            

 Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями
 Програма для створення публікацій
 Програма для електронної пошти
 Енциклопедія на  компакт-диску
 Програма для роботи із зображеннями
 Програма для створення комп’ютерних презентацій
 Програма для роботи з Інтернетом
 Програма для  розробки веб-сторінок
 Програма для роботи з текстами
 Інше      

Друковані матеріали
Підручник  "Основи здоров'я", зошит - практикум для 7 класу

Обладнання та канцтовари
Фотоапарат,  папір А-4, маркери

Інтернет ресурси

Інші ресурси
 батьки  дітей класу


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Модуль 11 Рефлексія

Модуль 6 Рефлексія